donderdag 25 december 2014

Palmar Norte

We zijn toe aan een dag rust! De hitte en alle nieuwe indrukken maken ons moe. We vinden een Cabana in Palmar del Norte, een authentiek  Costa Ricaans stadje waar geen enkele toerist te bekennen valt! Dit vinden we leuk! Palmar del Norte ligt zo'n 53 km voor onze Kerstmis-Lodge! Die hebben we al gereserveerd i.v.m. de ook hier gaande crazyness voor Kerst! Wat hebben we het weer goed gedaan!  We lummelen ons door de dag, terwijl de vrouw des huizes de was doet en ons haar zelf klaargemaakt hapje in een groot bananenblad voorschotelt. Hoe goed kun je het hebben?
In een internetcafe (ja die hebben ze hier nog) schrijf ik het blogbericht: 'Afzien' en Peeetje schrijft na een wandeling dit verhaaltje.
                    Koele melk
Costa Rica is een land van ballen. Mannen en vrouwen hebben ze allebei, maar op verschillende plaatsen. Wij mannen weten dat onze ballen in een zak buiten het lichaam hangt om de temperatuur lager te houden.
Costaricaanse vrouwen bedachten hun koelsysteem door met push-up-bh’s en laag uitgesneden bloeses hun borstpuddingen opbollend te ventileren. De veelal diepe décolletés vormen lange kloven, zodat overtollig zweet langs navel en slip naar de kuiten wordt afgevoerd.
Zet de dienster van een bar onze ijskoude vruchtensappen op tafel, dan weet ik soms niet waar ik kijken moet. Twee zachtgolvende noten bungelen dan drie seconden hypnotiserend voor mijn ogen.
In de rij staande voor de bushalte floepen vrij jonge vrouwen een uier naar buiten  en geven gewoon hun baby de borst. Geen  handdoek er overheen tegen vreemde blikken. Geen gêne.
Melk moet je koel houden.

Voor 'DE KERSTFOTO-SESSIE' heb ik mijn fiets nodig. De standaard voor de zelfontspanner past prima op mijn zadel. Niemand ziet dat er twee kerstklokjes minder boven onze deur hangen (zoekplaatje). What the heck? Lekke band! Balen! Maar wel goed dat mijn fietsenmaker er nu achterkomt (ik ben de ICT-er en Peeetje de fietsenmaker). Peeetje wil nu niet meer op de foto, want de band moet geplakt worden. Krijg ik hem vanavond nog zo gek voor een DUBSMASH?


JA, dus. Dat het up-side-down is komt omdat we aan andere kant van de wereld zitten. Morgen proberen we het weer en dan goed! Peeetje heeft er tabak van.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten